بررسی فواید و انواع بازی برای کودکان و بررسی نقش بازی و همبازی در شکل گیری شخصیت کودک

مطالب دیگر:
📌تحقیق ايروبيک📌پاورپوینت دوره آموزشی بازرسی انبارها📌تحقیق آمادگی برای مسابقات تنیس📌تحقیق مكانيك مقدماتي در ورزش📌تحقیق ورزش دو و ميداني📌تحقیق ورزش شطرنج و نتایج آن در تمرکز حواس پنج گانه📌پکیج کامل جزوه+ ویدئوهای فصل اول فیزیک دوازدهم📌تحقیق وضعيت موجود ساختمان هاي بلند در سطح منطقه 9 شهر مشهد📌پاورپوینت آشنایی با آمار توصیفی به همراه تحقیق مختصري از تاريخچه علم آمار📌تحقیق عدالت در ایران باستان📌تحقیق تاريخچه خبررسانى در ايران (پيك و چاپار)📌تحقیق زندگی نامه و فعالیت های وزراي خارجه ایران در دوره پهلوي اول📌تحقیق تاريخ هنر سلجوقيان📌تحقیق زندگی نامه نادرشاه افشار📌تحقیق موسیقی در زمان قاجار📌تحقیق منشا پیدایش عید نوروز📌تحقیق معماری ایران اسلامی در دوره مغول📌تحقیق مسجد کبود تبریز📌تحقیق مداخله بشردوستانه و منشور ملل متحد📌تحقیق قيام هاي علويان📌جزوه دست نویس درس شبکه پیچیده پویا📌پاورپوینت انواع شمع ها📌تحقیق شناسايي و اجراي احكام خارجي در حقوق بين الملل خصوصي📌تحقیق رویکرد دولت احمدی نژاد به آمریکای لاتین📌خلاصه کتاب سنت و مدرنیته: ریشه یابی علل ناکامی اصلاحات و نوسازی سیاسی در عصر قاجار صادق زیباکلام
بررسی فواید و انواع بازی برای کودکان و بررسی نقش بازی و همبازی در شکل گیری شخصیت کودک|30017384|otv
در حال حاظر شما فایل با عنوان بررسی فواید و انواع بازی برای کودکان و بررسی نقش بازی و همبازی در شکل گیری شخصیت کودک را دنبال می کنید .







فرمت فایل: word



تعداد صفحات: 22









بازی و کودک









پاسخ نظریه پردازان به دو سوال : بازی چیست و چرا بازی می کنیم؟



حرف اول



همه ما از زمان کودکی خود تصاویر مختلفی را به یاد می آوریم که علی رغم تفاوت هایشان، در یک چیز مشترکند و آن، حضور "بازی" در عالم تجربه های کودکانه همه ماست. بازی از بهترین عرصه های نمود هر فرهنگ است و علی رغم اینکه در همه فرهنگ ها حضور دارد در هرکجا چهره ای به خود می گیرد که متفاوت از دیگری است. به راستی بازی چیست و چراانجام می شود و هر فرهنگ، چه نیازی به آن دارد، بازی ها را چگونه می توان طبقه بندی کرد ؟ این ها سوالاتی است که این مقاله قصد پاسخ دهی به انها را از خلال نظریه ها و یافته های اندیشمندان در طی تاریخ دارد.



بازی چیست ؟



از دیرباز، بحث های زیادی در خصوص پاسخ به این سوال درگرفته و اندیشمندان همچنان درحال پاسخگویی به این سوال هستند و هرکدام از مناظر متفاوتی به آن نگاه می کنند. عده ای در تعریف بازی به نقش آموزشی و فرهنگسازی ان در افراد اشاره کرده و بر همین اساس می گویند: "بازی، روش طبیعی یادگیری است که کودک از طریق آن چگونگی انجام کارها،خوب و بد بودن آنها، نقش ها و نیز ارتباطشان با هم را می آموزد. ضمن آنکه مهارت های مختلف خود را بسط می دهد." برخی جامعه شناسان از جمله زیمل نیز بازی را فرآیندی برای آماده ساختن کودکان جهت ایفای نقش های بزرگسالان تعریف می کنند. عده ای دیگر نیز بیشتر بر نقش فرح بخشی و شادی آفرین بازی تاکید داشته و معتقدند بازی، یک عمل یا فعالیت ارادی است که در آن، فرد آزاد و مستقل بوده ، پایبند قیود خاصی نیست. در این دیدگاه، بازی در ذات خود هدفی دارد که همان رسیدن به احساس انبساط و نشاط و شادی است.



طبقه بندی بازی ها



علت اینکه صاحب نظران مختلف، نظریات متفاوتی درخصوص بازی داده اند یک واقعیت ساده است که بازی، انواع گوناگون و متفاوتی دارد که احتمالا هرکدام از آنها در نظریه پردازی خود به بخشی از آن توجه داشته اند. توضیح بیشتر اینکه طبق یک تقسیم بندی، بازی ها دو دسته اند: ساده یا خودانگیخته در مقابل بازی های پیچیده یا سازماندهی شده. منظور از بازی های ساده (play) آن دسته از بازی هاست که اغلب فردی تر بوده و نتیجه خاصی را جز سرگرمی و شادی دنبال نمی کنند و اغلب فاقد قواعد پیچیده و متنوعی هستند. از نمونه این بازی ها می توان به آب بازی یا سرسره بازی اشاره کرد. در مقابل، ما بازی های پیچیده (Game) را داریم که اغلب حالت جمعی داشته، قواعد زیاد و پیچیده ای دارند و هدف خاصی را دنبال می کنند. فوتبال یا بازی های رایانه ای و همچنین بسیاری از بازی های محلی از نمونه های آن به شمار می روند.